Totalt antall sidevisninger

torsdag 30. juli 2015

Fugleøya Runde

I slutten av juli 2015 var jeg , pappa og mamma  et par dager på fugleøya Runde på ferie.  Desverre var ikke været det aller beste. Første kvelden, da vi kom, var vi heldige med rolige vindforhold og solen som tittet gjennom skyene av og til.
Andre og tredje dagen bød på liten kulig grått og regnfullt. Men vi dro nå opp til fuglefjellet uansett. Det vi opplevde disse dagene, glemmer jeg ikke. Lundefuglene som kom inn fra havet med mat til sine unger i ura. Storjo som angrep meg som kom litt for nærme en av ungene som lå og skjulte seg i gresset rett ved stien.  Alle havsulene som hekket i den store kolonien på vestsiden. Da det blåste kuling, fisket de på østsiden av øya.





Portrett av en storjo


Sinte storjo-foreldre angrep meg da jeg kom for nær en unge i gresset


Selv med vidvinkel på kamera, fyllte storjoen hele bildeflaten og vel så det.


Litt skjelven etter storjo angrepet, men en artig opplevelse


Storjo i kveldslys


Lunde i flott kveldslys



To lundefugler prater om dagens fangst på havet


Portrett 

Lunde inn for landing




En Tyvjo hadde oppdaget en terne med fristende mat


Havsulene fisket på østsiden av Runda da dety blåste kuling




Tungt for å lette etter et vellykket dykk og fangst


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar